


Op zoek naar het 23ste Best Finance Team of the Year:
wie wint de prestigieuze award in 2026?
Financial management is een veelzijdig vakgebied dat veel verder reikt dan cijfers en data alleen. In een steeds complexere wereld draait het niet enkel om optimale processen, implementatie van AI en state-of-the art IT-processen. Het verschil wordt gemaakt door de samenwerking van mensen die als een hecht team de strategie en ambities van de organisatie tot leven brengen.
Het zijn immers de medewerkers - niet de cijfers - die professioneel en efficiënt financieel management mogelijk maken. De verkiezing van het Best Finance Team of the Year zet dan ook niet het individu, maar het hele team in de kijker. We vieren de gezamenlijke inspanningen en het vakmanschap van de CFO en zijn of haar team: een welverdiende erkenning voor professionals die in perfecte harmonie bijdragen aan het succes van hun organisatie.
Wie zoeken we?
We zijn op zoek naar inspirerende bedrijven en organisaties waar de finance functie mee aan de basis ligt voor de groei en bloei van elke onderneming. Onze awards gaan verder dan de financiële resultaten van de organisatie; ze erkennen de impact die een finance team maakt. Van strategische inzichten en innovatieve oplossingen tot een solide basis voor efficiëntie en vooruitgang: het zijn de bouwstenen van een toekomstgerichte organisatie die streeft naar duurzame groei.
Finance is een teamsport
Deze verkiezing is méér dan een award: het is een boost voor teamspirit en motivatie.
Door mee te dingen naar de titel Best Finance Team of the Year, toon je niet alleen je ambitie, maar ook je waardering voor de mensen achter het succes. Want echte vooruitgang ontstaat door samenwerking en ook dankzij de vaak onzichtbare, maar cruciale bijdragen van de teamleden. Het is dé kans om uw collega's die bij de finance projecten betrokken zijn te erkennen, te verbinden en te inspireren om samen verder te bouwen aan een future proof finance functie.
Wie kan deelnemen?
Elke organisatie of elk bedrijf waar finance in de lead van een project zit of zijn stempel op het beleid drukt of elke organisatie waar de finance functie de voorbije jaren een mooie vooruitgang en ontwikkeling heeft geboekt komt in aanmerking.
Er zijn twee categoriëen: grote bedrijven enerzijds en middelgrote/kleine bedrijven anderzijds. De indeling tussen deze twee groepen gebeurt nadat alle inschrijvingen binnen zijn op basis van omzet, medewerkersaantal, grootte van de finance functie,...
Waarom deelnemen?
• Krijg erkenning voor uw inzet en impact
• Inspireer anderen met uw best practices
• Vergroot uw zichtbaarheid als duurzaamheidsleider
• Versterk het draagvlak binnen uw organisatie
• Maak kans op de prestigieuze Award Best Finance Team of the Year
Uw dossier
3 belangrijke data
Uw beslissing om deel te nemen
ZO SNEL MOGELIJK
Hoe eerder, hoe meer tijd om het dossier te maken.
Deadline indiening dossier
20 APRIL 2026
Bijeenkomst met de jury
23 APRIL 2026
Bekendmaking en award ceremonie
7 MEI 2026
Uw kandidatuur in enkele stappen
Uw medewerkers verdienen meer dan lof: ze verdienen erkenning. Nomineer hen voor de
Best Finance Team Award. De procedure vindt u hiernaast. Extra vragen?
Contacteer Peter De Roeck via 0498 16 02 45.
Het dossier vormt een helder overzicht van de initiatieven die u hebt genomen, aangevuld met kerninformatie over uw bedrijf en de organisatie rond deze projecten.
We verwachten geen uitgebreid literair document, integendeel. Enkele overzichtelijke slides volstaan, die u meteen ook kunt gebruiken tijdens de jurymeeting.
Onze redactie ondersteunt u bij het samenstellen van het dossier en zorgt ervoor dat het zo volledig mogelijk wordt. De werkwijze is eenvoudig:
-
U maakt een eerste versie van het document.
-
Tijdens een teamsoverleg kruipen wij in de rol van redacteur en stellen gerichte vragen om ontbrekende informatie aan te vullen of zaken te verduidelijken.
-
Wij verwerken deze aanvullingen in het document en bezorgen u vervolgens de definitieve versie voor een laatste review.
Het dossier wordt ten laatste op 20 april 2026 doorgestuurd naar de jury.
De jury
De jury bestaat uit academici en CFO’s. Zij beoordelen uw dossier op basis van een mondelinge presentatie van 30 minuten:
• 15 minuten toelichting (ex cathedra)
• 15 minuten Q&A
De jurymeeting vindt plaats op donderdag 23 april 2026.
Na de presentaties beraadslaagt de jury en kiest zij de winnaar. Die wordt bekendgemaakt op een feestelijke awardceremonie op 7 mei 2026. Als kandidaat wordt u met 2 deelnemers verwacht op dit event, maar leuker is nog om uw ganse team in dit feest te betrekken. We hebben daarvoor een speciale formule voor kandidaten
ESG Ambition award: zie www.esg-ambition.be
Op zoek naar info over de ESG Ambition Award?
De awardceremonie
De partnership mogelijkheden zijn:
Classic Sponsor
U beschikt over een tafel voor maximaal 10 gasten.
U respecteert strikt het quotum van maximaal 3 eigen collega’s en 7 externe gasten.
Indien achteraf blijkt dat dit quotum niet werd nageleefd, wordt automatisch het "Commercial Pakket" aangerekend.
De tafel wordt gepersonaliseerd met uw logo.
Prijs:
€2.500 (excl. btw)
Commercial Sponsor
U beschikt over een tafel voor maximaal 10 gasten - geen
quotum qua aantal eigen collega's.
De tafel wordt gepersonaliseerd met uw logo.
Prijs:
€4.000 (excl. btw)
Deelname aan de awarduitreiking kan alleen op uitnodiging van een tafelpartner. Individuele deelnametickets worden niet aangeboden.
Silver Sponsor
Dit pakket omvat het klassieke tafelsponsorschap, aangevuld met de mogelijkheid om voorafgaand aan het event een seminarie, te organiseren op dezelfde locatie. Wij verzorgen de promotie van uw sessie binnen de algemene communicatie rond Best Finance Team. Daarnaast staan wij in voor de ontvangst van de deelnemers, de locatie en de praktische organisatie. U staat in voor de inhoud van de sessie en eventuele cateringkosten tijdens het seminarie.
Bovendien bevat dit pakket een bannervisibiliteit op www.fm.be
Prijs:
€7.500 (excl. btw)
Kandidaten
U kunt een tafel samenstellen vanaf 6 personen tot maximaal 11 personen.
Vanaf 12 personen splitsen we de tafels op in meerdere tafels die naast mekaar worden geplaatst.
2 vertegenwoordigers van het team zijn sowieso op uitnodiging van de organisatie aanwezig.
De prijs per extra deelnemer
€175 (excl. btw)
Golden partner worden? Contacteer peter@fm.be




delphine@fm.be - 00 32 9 375 68 00
Reserveer uw tafel bij Delphine
Golden partner












